Seguiu-nos a:

Facebook Layar

Inici> Llistat de notícies> Com captar clients a Facebook?

Com captar clients a Facebook?

10 ago 2012

El primer pas per aconseguir vendes és captar clients que desitgin comprar a la botiga a Facebook. De vegades aquest procés pot semblar complicat o difícil: com aconsegueixo que els clients s'interessin per la meva botiga?, Com capto la seva atenció?


Alejandra Belenguer, Project Manager de Social-Buy, opina que «el venedor ha de ser capaç d'atraure el màxim nombre de clients potencials possibles, ha de saber donar-los aquest petit caramel que, almenys, produeixi una visita al seu Facebook Store». Per ajudar a facilitar i optimitzar el procés de captació de clients, des de Social-Buy.com us presentem cinc claus imprescindibles que tot venedor hauria de conèixe

1. Comunica que disposes d'una Facebook Store: és el primer pas que tot venedor hauria de complir. Els usuaris no poden anar a buscar la teva botiga, tu has de portar-la a ells.

Si els usuaris no saben que existeixes, la botiga es veurà destinada al fracàs.

2. Cuida els teus clients actuals: el word of mouth (boca a boca) s'està convertint en una de les figures clau per a marques i empreses. Els consumidors ja no confien a cegues en la comunicació que se'ls llança, confien en la resta de persones del seu "costat" del procés, és a dir, a la resta de compradors i clients, siguin coneguts o no.

Per aquest motiu, el primer esglaó a superar per a captar a un nou client és mantenir-ne un de ja existent. No es tracta únicament d'oferir perspectives inicials, sinó de complir-les al llarg del procés de compra, de mantenir el grau de satisfacció elevat. Si els clients es mostren satisfets, altres de nous arribaran, perquè no hi ha comunicació més potent que la d'un consumidor satisfet amb la marca.

3. Ofereix descomptes especials: segons diversos estudis, gairebé la meitat dels usuaris de Facebook afirmen fer-se fans d'una marca en aquesta xarxa social per la possibilitat d'aconseguir descomptes en productes i compres posteriors. En aquest sentit, els descomptes tenen la funció del caramel. Mostrar ofertes especials o presentar descomptes exclusius és una manera de motivar al client perquè realitzi una primera compra que potser no tingués prevista.

D'altra banda, com hem comentat, tan important o més que aconseguir aquesta compra és aconseguir que es repeteixi, que no es quedi en una única visita a la botiga, sinó que pugui arribar a esdevenir-ne en un client fidel.

4. Considera els teus fans clients potencials: que un dels teus fans encara no s'hagi convertit en el teu client no significa que no ho pugui ser en el futur. Tots els usuaris que segueixen una marca a Facebook hi estan interessats d'una o altra manera , de manera que els productes que aquesta ofereixi al seu Facebook Store també poden interessar.

Per aquest motiu, és important informar periòdicament i donar difusió de les novetats, canvis, ofertes, etc. que es produeixin en ella, perquè mai se sap quan alguna cosa del que es presenta pot ser l'espurna que encengui l'interès dels fans.

5. Aprofita la informació de què disposes: conèixer els interessos dels fans, saber què és allò que els agrada, quins són els seus interessos, etc., Pot ajudar a connectar a la marca de forma més directa amb ells, estrenyent els vincles que mantenen . Així mateix, pot ser molt interessant fer-los partícips de la configuració de la botiga, fent que la botiga no sigui quelcom incrustat sinó una cosa col · creat.

D'aquesta manera els venedors podran descobrir què és el que els seus fans esperen del seu Facebook Store, adaptant-la a les seves necessitats i desitjos. I d'altra banda, els fans se sentiran estimats per la marca, no només com compradors sinó com "companys", el que afavorirà la confiança que li brindin, un element important per arribar a convertir-se en clients.

Seguiu-nos a:

Facebook
Mollet Impulsa, SL
Plaça Major, 1 - 08100 Mollet del Vallès (Barcelona) - Tel. 93 570 87 51